De eerste dagen in Amerika - Reisverslag uit Cincinnati, Verenigde Staten van Sherida Zijderlaan - WaarBenJij.nu De eerste dagen in Amerika - Reisverslag uit Cincinnati, Verenigde Staten van Sherida Zijderlaan - WaarBenJij.nu

De eerste dagen in Amerika

Door: Sherida

Blijf op de hoogte en volg Sherida

13 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Cincinnati

Zondag was het zo ver, ons avontuur naar Amerika ging van start! Na een 12 uur durende vlucht kwamen we aan op het vliegveld van Cincinnati. We werden opgehaald door iemand van het international office en die bracht ons naar onze appartementen op de campus van onze thuishaven voor 5 maanden: The Northern Kentucky University!

Lisa haar kamer is op de tweede verdieping en de mijne op de begane grond. Bij binnenkomst was het eerste wat we zagen: oh het is een beetje gedateerd. Maar daar kunnen we vast wel wat van maken. Onze huisgenoten waren nog in geen velden of wegen te bekennen dus dat betekende meteen een sleepover @ Lisa. De eerste avond bestond uit maar 1 ding: liggen en slapen... dan voel je die 6 uur tijdverschil wel!

Maandag: Onze eerste echte dag op NKU. Eerst maar eens kijken waar we wat kunnen eten (want Lisa&Eten en Sherida&Eten is liefde). Tijdens het eten kwamen we in aanraking met Jeff, een van de begeleiders op NKU. Naar wat in's en out's begon ik een beetje te wennen aan mijn nieuwe omgeving. Na de kennismaking bij het international office was Zach (een van de medewerkers) zo lief om ons even naar de dichtstbijzijnde supermarkt te brengen. Kroger.. een kleine winkel volgens zojuistgenoemde.. hij wist niet zeker of we alles zouden kunnen vinden wat we nodig hadden. De winkel was groter dan 3 Albert Hein's bij elkaar! Na onze verbazing in de supermarkt zijn we even gaan chillen (Netflix Amerika!) en erna gaan eten met een andere internationale student (Carlos uit Ecuador). Amerikanen zijn erg bijzonder met hun eten. Ze gooien overal kaas op en alles is behoorlijk vet. Ook de refill van je drinken is even wennen. En dan de fooi.. de ene keer zit het wel bij de rekening, de andere keer weer niet. Vol en vet richting bed.. nog even netflix kijken en tijd om te slapen.

Dinsdag: De dag begon met een lunch met allerlei studenten terwijl er presentaties gegeven werden door afgevaardigden van de school. Na de presentaties hadden we een afspraak in het International office om onze roosters te bespreken. Met wat kleine aanpassingen hier en daar werd de eerste versie van mijn rooster vastgesteld:

- Social media
- Writing for international students
- Consumer Behavior
- Creative Expression
- Organizatoral Communication

Daarna heeft onze Amerikaanse vriend Zach ons meegenomen naar Walmart. Wat een winkel! We hadden als idee die avond gezond te gaan koken.. tot ik de neiging tot een echte Amerikaanse pizza kreeg. Zach nam ons mee naar het stadje Newport, waar mijn eerste echte Amerikaanse pizza een feit werd mmmmm!

Woensdag: Na wat werken en Netflixen begon vandaag de officiële introductiedag. Helaas bevatte de introductiedag min of meer de zelfde informatie als we de dagen ervoor al hadden gehoord.. maar he! er was lunch dus we waren blij :) Na wederom een presentatie ben ik hem gesmeerd om te kunnen Skypen met het thuisfront. Jack en Tom.. leuk jullie gezien en gesproken te hebben!

Later ongetwijfeld meer van ons Amerikaanse avontuur! XXX

• 14 Augustus 2014 - 07:13

Leny Honkoop:

Lieve Sherida,

Leuk je reisverslag, ik kijk uit naar je volgende verslag

Veel plezier. Liefs Leny

• 14 Augustus 2014 - 13:10